söndag 4 januari 2009

Nedräkning

Snart är det dags för Helenas och mitt första offentliga informationsuppdrag. Det blir en internationell temagudstjänst i Malmö S:t Pauli kyrka trettondedag jul kl 16.




I helgen har vi funderat på vad vi ska säga, vilka psalmer och bilder vi ska ha etc. Men tro det eller ej, vi skrev faktiskt ned vårt tal (som nu ändrats lite) i god tid, redan innan jul. Ni som känner oss måste förstå att detta betyder att vi verkligen har blivit engagerade i dessa frågor.



Trettondedagen är också avslutningen på kyrkans julinsamling för det internationella arbetet. Vår lilla kolakampanj gav femtonhundra.



Helena, jag och Klara

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Amanda! Tyvärr kan jag inte komma till Malmö på tisdag, men ser fram emot att du kommer till Ystad!
Fortsätt blogga! :-) Kul att läsa dina tankar och funderingar! Har själv återupptagit skrivandet...
Ha det bäst!
/Jesper

Jenny Linder sa...

Amanda!
Roligt att ni lyckades planera så gott i förväg, kul med ert första informationsuppdrag men jag tycker mest att den goda planeringen är största vinsten för er.
Kram och allt! hälsa helena att ni verkligen gör ett bra jobb, jag blir så glad att ni kör hårt :)